VÝKON ČINNOSTI SAMOSTATNÉHO FINANČNÉHO AGENTA
I. Hlava
ÚVODNÉ USTANOVENIA
- Spoločnosť Finmax, s.r.o., so sídlom Strojnícka 8, 821 05 Bratislava, IČO: 46 693 416, zapísaná v Obchodnom registri Bratislava I, oddiel Sro, vložka číslo: 81828/B, (ďalej len „Spoločnosť“), ako samostatný finančný agent v sektore poistenia alebo zaistenia, prijímania vkladov, poskytovania úverov a kapitálového trhu stanovuje tieto podmienky finančného sprostredkovania.
II. Hlava
ZÁKLADNÉ POVINNOSTI A PRÁVA KLIENTA
- Klient je pred uzatvorením zmluvy o poskytnutí finančnej služby (zmluvy s finančnou inštitúciou) povinný skontrolovať správnosť vyplnených osobných údajov (osobných údajov, zámerov s finančnou službou, požadovaného nastavenia obchodného účtu alebo finančnej služby, ako aj informácií týkajúcich sa majetkovej situácie Klienta a jeho znalostí a skúseností z oblasti finančného trhu a ďalších údajov). Podpisom zmluvy o poskytnutí finančnej služby Klient preberá zodpovednosť za správnosť údajov o Klientovi v nej uvedenej.
- Klient má právo kedykoľvek odstúpiť od sprostredkovateľského vzťahu medzi ním a Spoločnosťou bez uvedenia dôvodu, a to postúpením svojej žiadosti Spoločnosti alebo finančnej inštitúcii, ku ktorej bol takýto Klient Spoločnosťou sprostredkovaný.
- Klient má právo podať sťažnosť na konanie Spoločnosti alebo jej podriadených spolupracovníkov pri výkone finančného sprostredkovania, a tým súvisiacich služieb, ak sa domnieva, že mu tým bola spôsobená škoda alebo mu služba nebola správne poskytnutá, a to postupom podľa Reklamačného poriadku zverejneného na stránke www.finmax.sk.
III. Hlava
PODMIENKY FINANČNÉHO SPROSTREDKOVANIA
- Spoločnosť vykonáva finančné sprostredkovanie na základe platných zmlúv s partnerskými finančnými inštitúciami.
- Spoločnosť poskytuje služby spojené s finančným sprostredkovaním Klientom za odmenu, ktorú tvorí rozdiel medzi cenníkom služieb samostatného finančného agenta a obchodníkom a cenníkom medzi Klientom a obchodníkom.
-
Spoločnosť pri finančnom sprostredkovaní podľa zákona č. 186/2009 Z. z. o finančnom sprostredkovaní a finančnom poradenstve poskytuje svojim Klientom nasledujúce služby:
- sprostredkovateľskú činnosť – predkladanie ponúk na uzavretie zmluvy o poskytnutí služby, uzatváranie služby o poskytnutí finančnej služby a vykonávanie ďalších činností smerujúcich k uzavretiu alebo k zmene zmluvy o poskytnutí finančnej služby,
- poskytovanie odbornej pomoci – informácií a odporúčaní Klientovi alebo Potenciálnemu klientovi na účely uzavretia, zmeny alebo ukončenia zmluvy o poskytnutí finančnej služby,
- spoluprácu pri vybavovaní nárokov plynúcich Klientom zo zmluvy od Spolupracovníka,
- spoluprácu pri správe zmluvy o poskytnutí finančnej služby.
- Spoločnosť si vyhradzuje právo na odstúpenie od sprostredkovateľského vzťahu medzi Spoločnosťou a Klientom kedykoľvek bez udania dôvodu.
- Spoločnosť si vyhradzuje právo na zmenu príslušných podmienok, podľa ktorých vykonáva finančné sprostredkovanie a s tým súvisiace služby.
- Ukončením činnosti Spoločnosti alebo jej zánikom nie je dotknutý zmluvný vzťah Klienta s finančnou inštitúciou.
- Spoločnosť a jej Spolupracovníci poskytujú služby podľa článku III. Klientom alebo Potenciálnym klientom Spoločnosti v súlade s platnými vnútornými predpismi Spoločnosti a všeobecne záväznými právnymi predpismi Slovenskej republiky s odbornou starostlivosťou, v záujme Klienta a podľa jeho pokynov, od ktorých sa Spoločnosť môže odkloniť, len ak je to naliehavo nevyhnutné v záujme Klienta a ak Spoločnosť prostredníctvom jej Spolupracovníka nemôže včas dostať súhlas Klienta.
- Spoločnosť v súvislosti s poskytovaním finančného sprostredkovania neposkytuje daňové poradenstvo alebo finančné poradenstvo, neprijíma vklady Klientov a neprijíma a neposkytuje pokyny Klientov týkajúce sa jedného alebo viacerých finančných nástrojov.
- Spoločnosť v súvislosti s poskytovaním finančného sprostredkovania vykonáva služby a činnosti prostredníctvom svojich zamestnancov a prostredníctvom podriadených finančných agentov.
- Spoločnosť v súvislosti s poskytovaním finančného sprostredkovania nevykonáva služby spojené so správou finančných prostriedkov Klienta ani obchodov s finančnými nástrojmi na účte Klienta.
- Za účelom poskytnutia služieb Klientovi v zmysle Hlavy III. bod 3. udeľuje Klient Spoločnosti svoj súhlas, v súlade so zákonom č. 122/2013 Z. z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov, s uložením a ďalším spracovaním osobných údajov v zmysle obchodných podmienok zverejnených na stránke www.finmax.sk, s ktorým obsahom sa Klient dôkladne oboznámil.
IV. Hlava
POSKYTOVANIE INFORMÁCIÍ POTENCIÁLNEMU KLIENTOVI A KLIENTOVI
- Spoločnosť zverejňuje informácie potrebné k tomu, aby Potenciálny klient alebo Klient Spoločnosti mohol správne porozumieť a následne zodpovedne prijať rozhodnutie týkajúce sa finančnej služby u finančných inštitúcií a s finančným sprostredkovaním, ktoré Spoločnosť zverejňuje na stránke www.finmax.sk.
- Systém a spôsob podávania sťažností a reklamácií k službám a výkonu finančného sprostredkovania Spoločnosti alebo jej zamestnancov či podriadených finančných agentov postupuje podľa Reklamačného poriadku Spoločnosti zverejneného na stránke www.finmax.sk.
- Spoločnosť zverejňuje informácie o svojej činnosti, platných zmluvách s finančnými inštitúciami a o ďalších skutočnostiach na stránke www.finmax.sk.
- Všetky informácie, ktoré Spoločnosť poskytuje Klientovi v zmysle zákona, budú s ohľadom na súvislosti, za ktorých sa uskutočňuje, alebo má uskutočňovať obchodný vzťah medzi finančnou inštitúciou a Klientom, Klientovi poskytované formou elektronickej komunikácie a zároveň sú zverejnené na stránke www.finmax.sk.
- Podpisom zmluvy s finančnou inštitúciou si Klient zvolil túto formu poskytovania informácií. Ak máte záujem o poskytnutie informácií v písomnej listinnej forme, kontaktujte nás na e-mailovej adrese: info@finmax.sk alebo prostredníctvom všeobecných kontaktov Spoločnosti.
V. Hlava
ODMIETNUTIE ZODPOVEDNOSTI
- Klient svojím podpisom zmluvy o poskytnutí finančnej služby preberá plnú zodpovednosť za správnosť údajov v nej uvedených.
- Klientovi predkladané informácie Spoločnosťou, jej zamestnancami a podriadenými finančnými agentmi sú informatívne a rozhodujúce sú informácie uvádzané v zmluvných podmienkach finančnej inštitúcie, ktorej finančné služby Klient využíva.
-
Spoločnosť má právo poskytnúť svojmu Klientovi spoluprácu pri vybavovaní nárokov vyplývajúcich Klientom z uzavretia zmluvy s finančnou inštitúciou, pričom Klient berie na vedomie a súhlasí s tým, že:
- Spoločnosť nie je zo zmluvy s finančnou inštitúciou povinná, a v niektorých prípadoch aj oprávnená poskytovať takúto spoluprácu, napriek tomu ju Spoločnosť môže dobrovoľne prijať a v rámci takej spolupráce postupuje na základe pokynov Klienta, od ktorých sa môže odkloniť len vtedy, ak je to naliehavo nevyhnutné v záujme Klienta a Spoločnosť prostredníctvom svojho zamestnanca nemôže včas získať súhlas Klienta,
- vybavenie takýchto nárokov podlieha zmluvným podmienkam finančnej inštitúcie alebo právnym predpisom štátu, v ktorom má finančná inštitúcia svoje sídlo, alebo na ne odkazuje zmluva o poskytnutí finančnej služby medzi ním a Klientom.
- Spoločnosť ani jej zamestnanci, či podriadení finanční agenti nepreberajú zodpovednosť za akýkoľvek výsledok alebo následok využívania finančnej služby poskytnutej na základe zmluvy s finančnou inštitúciou, ktorú Klient sprostredkovaním Spoločnosťou uzatvoril.
- Spoločnosť neeviduje prihlasovacie údaje k obchodným účtom Klientov a nezodpovedá za škody spôsobené stratou alebo ich odcudzením Klientovi.
- Spoločnosť odporúča Klientovi uschovávať svoje prístupové heslá k obchodným účtom na bezpečnom mieste, nenechávať ich v pamäti internetových prehliadačov a v prípade podozrenia z ich možného zneužitia ihneď vykonať zmenu tohto hesla a tiež vyžiadať zmenu aktivačných kľúčov k obchodnému účtu, ak taký príslušná finančná inštitúcia poskytuje.
VI. Hlava
KATEGORIZÁCIA KLIENTA A OZNÁMENIE O ZARADENÍ KLIENTA
-
Spoločnosť je povinná kategorizovať každého Klienta, ktorému poskytuje finančné sprostredkovanie, v zmysle zákona č. 186/2009 Z. z. o finančnom sprostredkovaní a finančnom poradenstve do dvoch základných kategórií:
- profesionálny klient,
- neprofesionálny klient.
- V zmysle bodu 1. Vás kategorizujeme ako „neprofesionálneho klienta“, ktorému je Spoločnosť povinná zabezpečiť najvyššiu možnú starostlivosť v zmysle zákona 186/2009 Z.z..
- Klient, ktorý nie je neprofesionálnym klientom, môže požiadať, aby s ním bolo zaobchádzané ako s neprofesionálnym klientom. Takéto zaobchádzanie sa poskytne na základe prevzatia písomného vyhlásenia, ktoré profesionálny klient odovzdá finančnému agentovi a v ktorom uvedie, že požaduje, aby sa s ním zaobchádzalo ako s neprofesionálnym klientom pri uplatňovaní pravidiel činnosti vo vzťahu ku Klientom podľa zákona č. 186/2009 Z.z.. V tomto vyhlásení sa zároveň uvedie, či sa vzťahuje na jednu finančnú službu alebo viaceré finančné služby v jednom sektore alebo viacerých sektoroch. Po prijatí tohto vyhlásenia finančný agent písomne potvrdí prevzatie vyhlásenia a jedno vyhotovenie vráti Klientovi.
- Podmienky boli zverejnené 01. 01. 2014.